Lansarea pe piaţă a noului Porsche Cayenne Turbo S vine la o lună după punerea în vânzare a variantei Cayenne S diesel.
Porsche Cayenne Turbo S, cel mai puternic SUV al mărcii germane, a primit acelaşi motor V8 pe benzină de 4,8 litri ca pe sedanul sport Panamera Turbo S. Astfel, sub capota maşinii torc 550 de cai putere şi 750 Nm.
Cu astfel de numere, Cayenne Turbo S devine un fel rachetă pe patru roţi. Sprintul de la zero până la 100 km/h e gata în 4,5 secunde, cu 0,2 secunde mai rapid decât modelul Turbo, iar viteza maximă este de 283 km/h, cu 5 km/h mai mult decât varianta Turbo.
Oficialii Porsche spun că mai multă putere nu înseamnă şi un consum de carburant mai mare. Astfel, consumul de 11,5 l/100 km e acelaşi atât la Cayenne Turbo, cât şi la Cayenne Turbo S.
La exterior, varianta de top a SUV-ului german a primit câteva tuşe discrete, precum jante de 21 de ţoli, faruri fumurii, accente negre pe partea de jos a oglinzilor laterale şi a barelor de protecţie şi ţevi de eşapament rectangulare în loc de ovale.
Interiorul are parte de ornamente din fibră de carbon pe bord, pe panourile uşilor şi pe consola centrală, împreună cu o nouă tapiţerie din piele în două culori.
Echiparea standard pe noul Cayenne Turbo S include suspensie cu stabilizare activă a ruliului, un diferenţial cu alunecare limitată controlat electronic şi pachetul Sport Chrono.
În Germania, preţurile pentru Cayenne Turbo S încep de la 151.702 euro, cu aproximativ 30.000 de euro mai mult decât un model Turbo. Însă cei care au deja un Cayenne Turbo şi nu ar trebui să îl scoată la vânzare, pentru că Porsche va oferi un pachet de putere care va creşte numărul de cai putere şi newton-metri. Astfel, un Cayenne Turbo va putea avea sub capotă 540 de cai putere şi 750 Nm, adică performanţe aproape identice ca ale noului Cayenne Turbo S, dar la un preţ mult mai mic.